fredag 8 februari 2013

När man är trött på köttfärs...

Tacos i ny skepnad...

Du vet den där känslan när det är fredag och man ser fram emot fredagsmys fast man borde göra något nytt. Ungarna pratar om detta redan på onsdagskvällen. Av ren desperation blev jag trött på att vakna upp varje lördagsmorgon och hade  gaser från köttfärsen redan 05.30.

Jag bestämde mig för att småstrimla kycklingfilé (med lite tacokrydda) för egen skull och så fick övriga familjen käka samma tråkiga köttfärs. Men det skulle visa sig att ungarna tyckte detta var en bra idé. Speciellt som jag också hade värmt pitabröd och fyllde upp dem med nästan samma ingredienser som en vanlig tortilliarulle. När min kräsna dotter (som är grymt svårflirtad att lära sig äta på andra sätt än det invanda) började fråga om vi kunde göra en repris. Då blev pappa lycklig.

Hon t.o.m. föredrog att äta detta på sin fördelsedagsfest. Hon har den goda smaken att fylla brödet med skivad avocado, kyckling, fetaost, majs och pappas hemmagjorda (laktosfria) dressing.

Så numera är det tacos i pita med kyckling som gäller. Pröva, det är riktigt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar