torsdag 14 augusti 2014

Välkommen till FotoRoddan på FB

Det kan tyckas märkligt, varför ska jag ha ytterligare en sida på Facebook när jag har en egen blogg/hemsida. Anledningen är helt enkelt att jag tycker det är enklare att enbart fokusera på mina bilder på en sida, där kan allting samlas på ett ställe. Men min vanliga Facebook adress finns tillgänglig inom samma forum.

Doug Seegers på Carlas Café i Näsby på Öland i Juli 2014

FotoRoddan kommer fokusera mer på bilden som konstnärligt och poetiskt medium. Framförallt ligger fokus på svartvita bilder. Jag personligen älskar mer dramaturgin som blir med svartvitt och Film Noir-känslan. En riktig hemsida med enbart fokus på fotografering ligger längre fram i mina planer och är också en konstnadsfråga för att den ska bli så proffsig som möjligt. Den kommer sättas upp under 2015 när jag ska visa upp ett antal av mina bilder i en utställning (funderingar pågår var den ska äga rum).

Faktabilder som konsert/livefotografi är ett brett spektrum - där bilderna kan utvecklas till både prosa och poesi. Vilket betyder att bilder inte enbart beskriver faktiska händelser som beskrivande. De kan även föras in i ett personligt medium där experimenterande med bilderna kan skicka flera visuella budskap riktat mot estetiska upplevelser. Detta ligger nära mitt yrke som pedagog inom media/bild/kommunikation.

Med andra ord, välkommen till FotoRoddan:

https://www.facebook.com/pages/FotoRoddan/843974085615069

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar